Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacje


 Odstąpienie od umowy

Jeśli jesteś konsumentem* - co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.

*„za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową” - (art. 22 kodeksu cywilnego).

Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: sklep@metalzbyt.sklep.pl

Zwracaną rzecz zwróć do nas niezwłocznie na adres: ul. Piotra Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko-Biała , jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.

Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.

Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:

  • dla umowy, w której wydajemy rzecz, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik,
  • dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umowy:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.

WZÓR FORMULARZA ZWROTU (Konsument nie ma obowiązku z niego skorzystać, niemniej wypełniając go ułatwia nam pracę)


 Reklamacje

W przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: sklep@metalzbyt.sklep.pl lub drogą pocztową na adres ul. Piotra Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko-Biała .

Jeśli nie jesteś konsumentem, odpowiadamy wobec Ciebie tylko do wysokości złożonego przez Ciebie zamówienia, w ciągu roku od wydania towaru. Poniższe postanowienia mają zastosowanie do konsumentów.

Reklamowany towar należy wysłać na adres: ul. Piotra Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko-Biała

W związku z wadą możesz żądać:

  • wymiany rzeczy na wolną od wad,
  • usunięcia wady,

lub złożyć oświadczenie o:

  • obniżeniu ceny,
  • odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.

Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.

Co do zasady reklamację możesz zgłosić w ciągu roku od zauważenia wady, ale czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.

Co zrobić w przypadku uszkodzenia paczki z zamówieniem?

Firma kurierska odbierając paczkę od nadawcy poświadcza, że przesyłka jest w dobrym stanie, nieuszkodzona.

1. Przed odebraniem przesyłki należy bezwzględnie wizualnie sprawdzić stan paczki z zewnątrz.
(Folia, foliopak, taśmy firmowe z zewnątrz zabezpieczają przed ingerencją w przesyłkę i nie stanowią opakowania zewnętrznego produktów.
Prosimy zwrócić uwagę na karton, czy nie ma np. na narożnikach harmonijki, czy nie został przedziurawiony, czy nie ma niepokojących wgłębień, czy np. sprzęt nie wydaje niepokojących odgłosów jak latające w środku szkło)

Jeśli opakowanie paczki jest uszkodzone prosimy odmówić przyjęcia paczki i poinformować o tym fakcie handlowca. Paczka zostanie zwrócona do sprzedawcy.

2. Po opłaceniu paczki (w przypadku przesyłek za pobraniem) i podpisaniu dokumentów, prosimy sprawdzić w obecności kuriera
czy przesyłka jest w nienaruszonym stanie (opakowanie i wnętrze -szczególnie rzeczy delikatne, typu puszki z farbami, skrzynki narzędziowe, elektronarzędzia).

Jeżeli macie Państwo wątpliwości co do stanu towaru, prosimy spisać protokół szkodowy (odpowiednie formularze ma kurier) i koniecznie zapisać uwagi na liście przewozowym (na kopii i oryginale, poświadczone przez obie strony - klienta i pracownika firmy kurierskiej).

Brak wiążącego protokołu szkody (czyli spisanego przy odbiorze przesyłki, potwierdzonego przez świadka, jakim staje się pracownik firmy kurierskiej) może skutkować odrzuceniem zgłoszenia reklamacji uszkodzenia/ubytku w transporcie.
Każda paczka jest ubezpieczona, dlatego by odzyskać odszkodowanie za nią, potrzebny jest poprawnie spisany protokół szkodowy.
Następnie prosimy poinformować o zaistniałej sytuacji obsługę.

WZÓR FORMULARZA REKLAMACJI (Konsument nie ma obowiązku z niego skorzystać, niemniej wypełniając go ułatwia nam pracę)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium